Καλλυντικά που άλλαξαν τα δεδομένα

Δευτέρα 23 Μαΐου 2016 4 σχόλια
Στο σημερινό post θα ασχοληθούμε με τα καλλυντικά που άλλαξαν τα δεδομένα της ομορφιάς και παραμένουν αξεπέραστα μέχρι και σήμερα, δηλαδή τα λεγόμενα "classics". 


Το κόκκινο κραγιόν
Στις μέρες μας για κάθε γυναίκα υπάρχει το σωστό κόκκινο κραγιόν. Η ιστορία όμως του προϊόντος που μεταμορφώνει την εμφάνισή μας με μία κίνηση, είναι μεγάλη. Στην αρχαία Αίγυπτο παρασκεύαζαν μια κόκκινη βαφή για τα χείλη, ενώ λέγεται ότι πρώτος ο Άραβας κοσμητολόγος Abu-Al Qasim Al Zahrawi δημιούργησε τη φόρμουλα του στερεοποιημένου κραγιόν. Το 1884 οι Παρισινοί αρωματοποιοί άρχισαν να πωλούν το κραγιόν σε πολύ απλή συσκευασία, η οποία εξελίχθηκε σταδιακά σε σοφιστικέ packaging πρώτα από τη Chanel και ύστερα από την Elizabeth Arden. Οι πιο διάσημες γυναίκες το υιοθέτησαν αμέσως και έγινε το φετίχ των σταρ. Η Merilyn Monroe, η Rita Hayworth και αργότερα η Madona φόρεσαν το κόκκινο κραγιόν της MAC. Το πρόσωπο της εταιρείας Rimmel London, η Kate Moss, δημιούργησε το δικό της με σκόνη μαύρων διαμαντιών για πολύτιμο, λαμπερό εφέ, ενώ η Rihanna σε συνεργασία με τη MAC ονόμασε το κόκκινο κραγιόν της RiRiWoo, το οποίο εξαντλήθηκε μέσα σε μόνο 3 ώρες.


Το best seller άρωμα - Chanel No5
Είναι το all time classic άρωμα που παραμένει ακόμα και σήμερα πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως. Το δημιούργησε ο αρωματοποιός Έρνεστ Μπο, ύστερα από παράκληση της ίδιας της Coco Chanel και ήταν το πέμπτο κατά σειρά δείγμα από τα δέκα που είχε παρασκευάσει. Επισήμως παρουσιάστηκε στην μπουτίκ της την πέμπτη ημέρα του πέμπτου μήνα του χρόνου (5/5) του 1921. Το 1924 το Chanel No5 έπαψε να πωλείται αποκλειστικά στις μπουτίκ Chanel και όταν κυκλοφόρησε στην Αμερική οι πωλήσεις του εκτοξεύτηκαν. Η δήλωση της Merilyn Monroe ότι το μόνο που φοράει στον ύπνο της είναι 5 σταγόνες Chanel No5, έκανε το άρωμα να ταυτιστεί με την αισθησιακή θηλυκότητα και τη γυναικεία φιλαρέσκεια. Το Chanel No5 περιέχει γιασεμί, κανάγκα, ίριδες και 80 άλλα συστατικά και κυκλοφόρησε σε λιτό και γεωμετρικό μπουκάλι, ενώ το πρώτο κουτί του ήταν ένα κολάζ επηρεασμένο από το κίνημα του κυβισμού. 


Η κρέμα θρύλος - 8 Hour Cream by Elizabeth Arden
Η Eight Hour Cream δημιουργήθηκε το 1930 από την ίδια την Elizabeth Arden και πήρε το όνομά της από ένα αληθινό γεγονός. Ένας φίλος της Arden της είπε ότι το γρατσουνισμένο γόνατο του γιου του θεραπεύτηκε μόλις 8 ώρες αφότου έβαλε τη συγκεκριμένη κρέμα. Μια κρέμα που έχει πραγματικά θεραπευτικές ιδιότητες: προστατεύει, ενυδατώνει, απαλύνει, επαναφέρει τη λάμψη, καταπραΰνει το καμένο από τον ήλιο δέρμα και τρέφει ακόμα και την πιο ξηρή και αφυδατωμένη επιδερμίδα, γιατί η σύνθεσή της περιέχει Βήτα Υδροξυοξέα, Βιταμίνη Ε, ενυδατικά συστατικά και petrolatum. 


Το απόλυτο bronzer - Terracota by Guerlain
Πριν από περίπου 30 χρόνια ο Guerlain παρουσίασε ένα προϊόν μακιγιάζ που άλλαξε τη ζωή των γυναικών: την πούδρα Terracota που χάριζε στην επιδερμίδα ηλιοκαμένη όψη, ομοιομορφία και λάμψη. Η πούδρα έγινε must προϊόν του καλοκαιριού, ενώ το 1988 κυκλοφόρησε το πρώτο καλλυντικό terracota και για άντρες. Το 2006 η υφή του έγινε πιο light, ενώ το 2009 δημιουργήθηκε το terracota mineral για καλύτερη κάλυψη των ατελειών. Η συλλογή Four Seasons περιλαμβάνει 4 προϊόντα, ένα για κάθε εποχή του χρόνου.


Το πρώτο στρογγυλό σαπούνι - Roger & Gallet Savon Parfume
To 1862 o  Armand Roger και ο Charles Gallet ίδρυσαν στην οδό Saint Honore στο Παρίσι, τον οίκο αρωμάτων τους με φανατικούς οπαδούς, μεταξύ των οποίων ο Ναπολέων Γ΄, η βασίλισσα Βικτόρια και όλη η βασιλική αυλή της Ισπανίας. Το 1879 οι ίδιοι δημιούργησαν το πρώτο στρογγυλό αρωματικό σαπούνι, που ακόμη και σήμερα θεωρείται ένα  από τα καλύτερα στον κόσμο. Στις αρχές του 20ού αιώνα η εταιρεία τους κυκλοφόρησε αρώματα σε μπουκάλια ύφους Art Nouveau, σχεδιασμένα από τον Rene Lalique, που άφησαν εποχή στην ιστορία της αρωματοποιίας. Σήμερα, η Roger & Gallet ανήκει στην L'Oreal και εκτός από τα σαπούνια κυκλοφορεί υπέροχες κρέμες σώματος και αρώματα. 


Το Make up της Max Factor
Τα πρώτα υλικά για την κάλυψη του προσώπου με χρώμα ήταν η κιμωλία, τα ασπράδια αυγών και το μείγμα μολύβδου με ξίδι. Η βασίλισσα Βικτόρια της Αγγλίας είχε πει περιφρονητικά ότι όλα αυτά δεν αρμόζουν σε γυναίκες αριστοκρατικής καταγωγής, αλλά μόνο σε γυναίκες ελευθέρων ηθών. Το 1914, ο make up artist Max Factor δημιούργησε το πρώτο make up, που αρχικά χρησιμοποιούσαν μόνο ηθοποιοί στο θέατρο και στον κινηματογράφο, το οποίο εξελίχθηκε και άρχισε να πωλείται ευρέως το 1927, ενώ αργότερα παρασκεύασε το πρώτο pan cake make up που γνώρισε μεγάλη επιτυχία και το οποίο η Procter & Gamble έχει εξελίξει και διαθέτει μέχρι και σήμερα στην αγορά καλλυντικών.


Η σταρ των λακ - Elnett by L' Oreal
Το 1960, στα εργοστάσια της L' Oreal δημιουργήθηκε η πρώτη φόρμουλα της λακ Elnett και έκτοτε έγινε το αγαπημένο προϊόν styling μαλλιών των γυναικών. Η λακ Elnett Satin de L' Oreal ήταν η πρώτη με τη φιλοσοφία "φεύγει με ένα μόνο βούρτσισμα", ενώ διατηρεί τη φόρμα και την κίνηση των μαλλιών. Το 1964 η χρυσή συσκευασία αποκτά ένα γυναικείο πρόσωπο με μακριά μαλλιά, η οποία διατηρείται μέχρι σήμερα, σε αντίθεση με τη φόρμουλα της, η οποία άλλαξε το 1968 με την τεχνολογία micro-diffusion, που κάνει το προϊόν να διαχέεται ακόμα πιο ομοιόμορφα. Το 1996 η Claudia Schiffer γίνεται το πρόσωπο της Elnett, για να ακολουθήσουν αργότερα και άλλες διάσημες γυναίκες καθιερώνοντάς την ως τη "λακ των Σταρς".


Το μαγικό στυλό - Touche Eclat by Yves Saint Laurent
Το φως και η σκιά δίνουν όγκο και προοπτική στο πρόσωπο, στο ύφος και στην κίνηση του μοντέλου. Αυτό το δεδομένο θέλησε να εφαρμόσει ο Yves Saint Laurent και στην ομορφιά. περίπου 20 χρόνια πριν, σε μια εποχή που τα φον ντε τεν και τα concealer ήταν παχύρρευστα και υπερβολική καλυπτικά, έκανε τη δική του πρόταση με το Touche Eclat, το concealer - highlighter που εξαλείφει τις ατέλειες, φωτίζει τις σκοτεινές γωνίες του προσώπου, καλύπτει τους μαύρους κύκλους και λειαίνει τις γραμμές έκφρασης.

Το πιο φρέσκο άρωμα - Eau Dynamisante by Clarins
Το δημιούργησε ο ίδιος ο Jacques Courtin Clarins, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της μάρκας, το 1987 και από τότε κέρδισε την αγάπη αντρών και γυναικών. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι κάθε 25 δευτερόλεπτα πωλείται ένα μπουκάλι. Δροσερό και ανάλαφρο, είναι το πρώτο άρωμα που συνδυάζει τις υπέροχες ευωδιές των φυτών με τις θεραπευτικές τους ιδιότητες και φοριέται όλες τις ώρες και τις εποχές και ιδιαίτερα το καλοκαίρι, αφού είναι ασφαλές ακόμα και στον ήλιο. Η σύνθεσή του είναι μια αλχημεία από 8 αιθέρια έλαια και 7 εκχυλίσματα φυτών, μια σύνθεση που προσφέρει εξαιρετική φρεσκάδα και ευεξία.


Ο μαγικός ορός - Advanced Night Repair by Estee Lauder
Το 1982 η Estee Lauder δημιούργησε το πρώτο serum, ένα επαναστατικό προϊόν φροντίδας με ανάλαφρη υφή και αναπλαστική δράση βασισμένη στη μελάτη της σχέσης του DNA με τη διαδικασία γήρανσης της επιδερμίδας. Επίσης, αυτό ήταν το πρώτο serum με υαλουρανικό οξύ. Το 2000 το ίδιο προϊόν εξελίχθηκε με βάση νέα τεχνολογία που ρυθμίζει το χρόνο γήρανσης των κυττάρων και αυξάνει το ρυθμό ανανέωσής τους. Αργότερα προστέθηκαν συστατικά με τα οποία βελτιώνεται και ο τόνος της επιδερμίδας, ενώ μειώνονται και προλαμβάνονται οι ρυτίδες, καλύπτοντας έτσι ολοκληρωτικά τις ανάγκες του προσώπου. Το 2012 το ANR γιόρτασε πανηγυρικά τη μεγάλη του επιτυχία επί 30 χρόνια, παραμένοντας ακόμα και σήμερα ένα από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα φροντίδας.


Το κλασικό μπλε κουτί - Nivea Creme
Όλοι την ξέρουμε στο κλασικό μπλε κουτί. Όταν όμως πρωτοκυκλοφόρησε το 1911, το κουτί της ήταν κίτρινο, διακοσμημένο με Art Nouveau λεπτομέρειες και πολύ αργότερα (το 1925) η κρέμα με τη βελούδινη υφή μπήκε στο κλασικό μπλε κουτί της Nivea. Η κρέμα που χρησιμοποιούσαν οι προγιαγιάδες μας στο πρόσωπο, στα χέρια και στο σώμα για να απαλύνουν και να θρέψουν την ταλαιπωρημένη επιδερμίδα τπυς, αποτελεί ακόμα και σήμερα την καλύτερη φροντίδα, ενώ έχει και επουλωτική δράση, γι' αυτό πολλοί γιατροί τη συνιστούν ύστερα από επεμβάσεις για να μη μένουν σημάδια στην επιδερμίδα.

Το πρώτο ροκ βερνίκι - Vernis Rouge Noir by Chanel
Η Chanel έκανε μια επαναστατική κίνηση όταν το 1997 κυκλοφόρησε το Vernis Rouge Noir, ένα βερνίκι τόσο σκούρο κόκκινο, σχεδόν μαύρο, το οποίο ονόμασε Vamp. Το βερνίκι έμοιαζε με ξεραμένο αίμα και το όνομά του, που προερχόταν από τη λέξη Vampire, δικαιολογούσε απόλυτα το αποτέλεσμα που είχε στο μανικιούρ. Η δημιουργία του ξεκίνησε από μια σύμπτωση: στη διάρκεια μιας φωτογράφησης, η make up artist της Chanel, μη έχοντας βερνίκι, έβαψε τα νύχια των μοντέλων με μαύρο μαρκαδόρο. Το γεγονός καθιερώθηκε ως άποψη και η make up artist δημιούργησε ένα βερνίκι που είδαμε σε fashion shows, ενώ μόλις κυκλοφόρησε στην αγορά, σε ένα μόλις χρόνο έκανε πωλήσεις ύψους 1 εκ. δολαρίων. Παραμένει το καλύτερο μέχρι σήμερα.


Η μαύρη μάσκαρα
Είναι το καλλυντικό - φετίχ όλων των γυναικών, αφού τονίζει τα μάτια και δίνει έμφαση στο βλέμμα. Η πρώτη μορφή της ήταν το Khol, ένα μείγμα από κάρβουνο, μέλι, νερό και μαλαχίτη και αποτελούσε προϋπόθεση για τη συμμετοχή των Αιγυπτίων στις θρησκευτικές τελετές. Γενικότερα, ο ρόλος της ήταν να προστατεύει τα μτια γυναικών και ανδρών από τη σκόνη και τους μικροοργανισμούς. Η πρώτη μη τοξική μάσκαρα δημιουργήθηκε από τον Eugene Rimmel το 19ο αιώνα, ενώ το 1913 ο Αμερικανός T.L. Williams έφτιαξε την περίφημη μάσκαρα Maybelline σε ροζ-πράσινη συσκευασία, πρώτη σε πωλήσεις στην Αμερική από το 1971 μέχρι και σήμερα. Ο Max Factor σχεδίασε την πρώτη μάσκαρα στη σημερινή της μορφή και καθιέρωσε και την πρώτη αδιάβροχη εκδοχή της. Star product, υπήρξε εκείνη της Helena Rubinstein, αφού τη φορούσαν όλες οι σταρ στις δεκαετίες '30, '40 και '50.

Ελπίζω να μη σας κούρασα, αλλά δεν μπορούσα να παραλείψω κανένα από τα παραπάνω προϊόντα καθώς θεωρώ πως όλα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν παίξει, και παίζουν, το ρόλο τους μέχρι και σήμερα.

Ραντεβού στο επόμενο post.

Φιλιά!!
Αθηνά

4 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

©Copyright 2015 Beauty Notes by Athina | TNB